December 1, 2024

Google Ads er en online annonceringsplatform udviklet af Google, hvor annoncører betaler for at vise korte annoncer, produktlister, servicetilbud, videoindhold og generere installationer af mobilapplikationer inden for Googles annoncenetværk til webbrugere. 

I 2019 var Google Ads den største reklameplatform i verden med en gennemsnitlig årlig omsætning på over 32,6 mia. dollars. Af denne omsætning kom 68 % fra lande uden for USA. I 2018 tjente Google 116,3 mia. dollars i reklameindtægter. 92 % af Googles samlede indtægter kom fra reklamer det år. (kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Ads).

Hvis du er virksomhedsejer, eller hvis du leder et marketingteam, er det vigtigt at forstå, hvad Google Ads er, og hvordan det kan bruges til gavn for din virksomhed. Læs videre for at få mere at vide om Google Ads, og hvordan du kan bruge det som en del af din online markedsføringsstrategi. Ønsker du ikke selv at bruge tid på Google Ads, kan du med fordel kontakte et online marketing bureau herunder Plutonic Media, som vil kunne være behjælpelig med at håndtere din konto.

Hvordan fungerer Google Ads? 

Google Ads er et auktionsbaseret system, hvor annoncører konkurrerer om annonceplads på Google Search Engine Results Page (SERP). Formålet med auktionen er at bestemme, hvilke annoncer der vises på SERP, og i hvilken rækkefølge de vises 
Der er to typer auktioner, der finder sted på Google Ads-platformen.

1) Annonceauktionen – Her konkurrerer annoncørerne om annonceplads på SERP på baggrund af deres annonceringsplacering.
 
2) Søgeordsauktionen – Her konkurrerer annoncørerne om søgeord, der udløser, at deres annoncer vises på SERP’en. Nøgleord matches med brugernes forespørgsler på baggrund af relevans og kvalitetsscore 
Annoncens rang bestemmes ved at tage hensyn til flere faktorer, herunder bl.a 
– Det maksimale CPC-bud (det beløb, du er villig til at betale pr. klik) 
– Kvalitetsscore (et mål for kvaliteten af din annonce) 
– Den forventede CTR (klikrate) 
– Annoncens relevans 
– Landingssidens oplevelse 

Kvalitetsscoren bestemmes ved at tage hensyn til flere faktorer, herunder bl.a 
– Den forventede CTR 
– Annoncens relevans 
– Landingssidens oplevelse 
– Den historiske præstation af dine annoncer 

Konklusion: Hvis du vil have succes med din virksomhed online, er det vigtigt at have en solid forståelse af Google Ads, og hvordan det fungerer. Ved at udnytte styrken i Google Ads-platformen kan du nå ud til nye kunder og udvikle din virksomhed som aldrig før. Kontakt et professionelt digitalt marketingbureau i dag for at få mere at vide om, hvordan Google Ads kan gavne din virksomhed.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *